Masz problem z samodzielnym dotarciem do punktu szczepień? Skorzystaj z transportu!

Masz problem z samodzielnym dotarciem do punktu szczepień? Skorzystaj z transportu!

08.04.2021
print

Przypominamy, że Gmina Walim dla osób, które mają  problem z samodzielnym dotarciem do punktu szczepień przeciw COVID-19, organizuje  specjalny transport z domu pacjenta do punktu szczepień.

W tym celu uruchomiona jest specjalna infolinia  –  74 84 94 345  oraz  604 108 858, czynna  od poniedziałku do piątku, w godzinach pracy urzędu Gminy Walim.

Ważne informacje:

Osoby, które potrzebują transportu, po zarejestrowaniu się w Narodowym Programie Szczepień, wyznaczeniu dwóch terminów szczepienia i otrzymaniu potwierdzenia, bezzwłocznie  powinny zadzwonić, aby ustalić szczegóły transportu.
Nie zapisujemy osób, które nie mają wyznaczonego terminu szczepienia.

Kto może skorzystać z transportu:

  • osoby niepełnosprawne, które posiadają aktualne orzeczenie o niepełnosprawności (w stopniu znacznym o kodzie R lub N) lub odpowiednio I grupę z ww. schorzeniami;
  • osoby, które mają obiektywne i niemożliwe do przezwyciężenia we własnym zakresie trudności w samodzielnym dotarciu do najbliższego punktu szczepień – w przypadku miast poniżej 100 tys. osób, gmin miejsko-wiejskich oraz wiejskich;
  • osoby powyżej 70. roku życia, które mają obiektywne i niemożliwe do przezwyciężenia we własnym zakresie trudności w samodzielnym dotarciu do najbliższego punktu szczepień – w przypadku miast powyżej 100 tys. mieszkańców.

Jak zmówić transport:

  • Rejestrujesz się za pomocą infolinii 989
  1. Podczas rejestracji, poinformuj konsultanta, że chcesz skorzystać z transportu do punktu szczepień.
  2. Jeśli spełniasz kryteria, konsultant infolinii 989 przekaże Ci numer telefonu na infolinię Twojej gminy.
  3. Zadzwoń na wskazany numer i poinformuj o swoim terminie i miejscu szczepienia.
  4. Koordynator gminny skontaktuje się z Tobą, aby potwierdzić termin oraz formę transportu.
  • Rejestrujesz się bezpośrednio w wybranym punkcie szczepień
  1. Podczas rejestracji poinformuj, że chcesz skorzystać z transportu do punktu szczepień.
  2. Jeśli spełniasz kryteria, po zarejestrowaniu Cię,  punkt szczepień zgłosi Twoje zapotrzebowanie na transport do koordynatora gminnego. Nie musisz sam kontaktować się z infolinią gminną.
  3. Koordynator gminny skontaktuje się z Tobą, aby potwierdzić termin oraz formę transportu.
  • Rejestrujesz się przez Internet
  1. Po zakończeniu rejestracji, wyświetli się link do spisu gmin oraz numerów infolinii gminnych.
  2. Znajdź swoją gminę i zadzwoń na wskazany numer.

Po zaszczepieniu, osoba potrzebująca zostanie odwieziona do swojego miejsca zamieszkania. Chęć skorzystania z transportu można zgłosić bezpośrednio w punkcie szczepień lub za pośrednictwem specjalnego numeru telefonu, który jest obsługiwany przez poszczególne gminy.

Umówiłem transport, ale muszę zmienić datę – co wtedy?

Sprawdź, co zrobić, jeśli umówiłeś się na transport, ale termin Twojego szczepienia uległ zmianie.

Zmiana terminu na wniosek pacjenta

Jeśli zarejestrowałeś się na szczepienie za pomocą infolinii 989 lub internetowo i umówiłeś się na transport, ale chcesz zmienić termin:

  • Dokonaj zmiany terminu szczepienia. Jeśli rejestrowałeś się za pomocą strony internetowej – zrób to właśnie tam. Jeśli dokonałeś rejestracji przez infolinię 989, skontaktuj się z nią ponownie, aby ustalić nowy termin.
  •  Zadzwoń na infolinię gminną i poinformuj koordynatora o zmianie terminu i miejsca Twojego szczepienia.
  • Koordynator skontaktuje się z Tobą z potwierdzeniem zmiany terminu i formy transportu.

Jeśli zarejestrowałeś się bezpośrednio w punkcie szczepień i umówiłeś się na transport, ale chcesz zmienić termin:

  • Skontaktuj się z punktem szczepień i ustal nowy termin.
  • Punkt szczepień przekaże informację o zmianie terminu szczepienia do koordynatora gminnego.
  • Koordynator skontaktuje się z Tobą z potwierdzeniem zmiany terminu i formy transportu.

Zmiana terminu na wniosek rejestrującego

Jeśli zarejestrowałeś się na szczepienie za pomocą infolinii 989 lub internetowo i umówiłeś się na transport, ale podmiot rejestrujący musi zmienić termin Twojego szczepienia:

  • Zostanie dokonana rejestracja nowego terminu szczepienia. Zostaniesz o tym poinformowany telefonicznie lub przez SMS.
  • Zadzwoń na infolinię gminną i poinformuj koordynatora o zmianie terminu i miejsca Twojego szczepienia.
  • Koordynator skontaktuje się z Tobą z potwierdzeniem zmiany terminu i formy transportu.

Jeśli zarejestrowałeś się bezpośrednio w punkcie szczepień i umówiłeś się na transport, ale podmiot rejestrujący musi zmienić termin Twojego szczepienia:

  • Zostanie dokonana rejestracja nowego terminu szczepienia. Zostaniesz o tym poinformowany telefonicznie lub przez SMS.
  • Punkt szczepień przekaże informację o zmianie terminu szczepienia do koordynatora gminnego.
  • Koordynator skontaktuje się z Tobą z potwierdzeniem zmiany terminu i formy transportu.

Zmiana terminu na wniosek gminy

Jeśli zdarzy się sytuacja, że Twoja gmina nie będzie mogła zapewnić Ci transportu w terminie Twojego szczepienia:

  • Koordynator gminny skontaktuje się z punktem szczepień i ustali nowy termin Twojego szczepienia. Zostaniesz o tym poinformowany.
  • Koordynator dokona dla Ciebie nowej rezerwacji na transport i Cię o tym poinformuje.

Ważne!!!

Jeżeli z różnych przyczyn nie będziesz mógł skorzystać z już umówionego transportu – poinformuj o tym koordynatora gminnego, dzwoniąc na numer telefonu  604 108 858

print