
Masz problem z samodzielnym dotarciem do punktu szczepień? Skorzystaj z transportu!
Przypominamy, że Gmina Walim dla osób, które mają problem z samodzielnym dotarciem do punktu szczepień przeciw COVID-19, organizuje specjalny transport z domu pacjenta do punktu szczepień.
W tym celu uruchomiona jest specjalna infolinia – 74 84 94 345 oraz 604 108 858, czynna od poniedziałku do piątku, w godzinach pracy urzędu Gminy Walim.
Ważne informacje:
Osoby, które potrzebują transportu, po zarejestrowaniu się w Narodowym Programie Szczepień, wyznaczeniu dwóch terminów szczepienia i otrzymaniu potwierdzenia, bezzwłocznie powinny zadzwonić, aby ustalić szczegóły transportu.
Nie zapisujemy osób, które nie mają wyznaczonego terminu szczepienia.
Kto może skorzystać z transportu:
- osoby niepełnosprawne, które posiadają aktualne orzeczenie o niepełnosprawności (w stopniu znacznym o kodzie R lub N) lub odpowiednio I grupę z ww. schorzeniami;
- osoby, które mają obiektywne i niemożliwe do przezwyciężenia we własnym zakresie trudności w samodzielnym dotarciu do najbliższego punktu szczepień – w przypadku miast poniżej 100 tys. osób, gmin miejsko-wiejskich oraz wiejskich;
- osoby powyżej 70. roku życia, które mają obiektywne i niemożliwe do przezwyciężenia we własnym zakresie trudności w samodzielnym dotarciu do najbliższego punktu szczepień – w przypadku miast powyżej 100 tys. mieszkańców.
Jak zmówić transport:
- Rejestrujesz się za pomocą infolinii 989
- Podczas rejestracji, poinformuj konsultanta, że chcesz skorzystać z transportu do punktu szczepień.
- Jeśli spełniasz kryteria, konsultant infolinii 989 przekaże Ci numer telefonu na infolinię Twojej gminy.
- Zadzwoń na wskazany numer i poinformuj o swoim terminie i miejscu szczepienia.
- Koordynator gminny skontaktuje się z Tobą, aby potwierdzić termin oraz formę transportu.
- Rejestrujesz się bezpośrednio w wybranym punkcie szczepień
- Podczas rejestracji poinformuj, że chcesz skorzystać z transportu do punktu szczepień.
- Jeśli spełniasz kryteria, po zarejestrowaniu Cię, punkt szczepień zgłosi Twoje zapotrzebowanie na transport do koordynatora gminnego. Nie musisz sam kontaktować się z infolinią gminną.
- Koordynator gminny skontaktuje się z Tobą, aby potwierdzić termin oraz formę transportu.
- Rejestrujesz się przez Internet
- Po zakończeniu rejestracji, wyświetli się link do spisu gmin oraz numerów infolinii gminnych.
- Znajdź swoją gminę i zadzwoń na wskazany numer.
Po zaszczepieniu, osoba potrzebująca zostanie odwieziona do swojego miejsca zamieszkania. Chęć skorzystania z transportu można zgłosić bezpośrednio w punkcie szczepień lub za pośrednictwem specjalnego numeru telefonu, który jest obsługiwany przez poszczególne gminy.
Umówiłem transport, ale muszę zmienić datę – co wtedy?
Sprawdź, co zrobić, jeśli umówiłeś się na transport, ale termin Twojego szczepienia uległ zmianie.
Zmiana terminu na wniosek pacjenta
Jeśli zarejestrowałeś się na szczepienie za pomocą infolinii 989 lub internetowo i umówiłeś się na transport, ale chcesz zmienić termin:
- Dokonaj zmiany terminu szczepienia. Jeśli rejestrowałeś się za pomocą strony internetowej – zrób to właśnie tam. Jeśli dokonałeś rejestracji przez infolinię 989, skontaktuj się z nią ponownie, aby ustalić nowy termin.
- Zadzwoń na infolinię gminną i poinformuj koordynatora o zmianie terminu i miejsca Twojego szczepienia.
- Koordynator skontaktuje się z Tobą z potwierdzeniem zmiany terminu i formy transportu.
Jeśli zarejestrowałeś się bezpośrednio w punkcie szczepień i umówiłeś się na transport, ale chcesz zmienić termin:
- Skontaktuj się z punktem szczepień i ustal nowy termin.
- Punkt szczepień przekaże informację o zmianie terminu szczepienia do koordynatora gminnego.
- Koordynator skontaktuje się z Tobą z potwierdzeniem zmiany terminu i formy transportu.
Zmiana terminu na wniosek rejestrującego
Jeśli zarejestrowałeś się na szczepienie za pomocą infolinii 989 lub internetowo i umówiłeś się na transport, ale podmiot rejestrujący musi zmienić termin Twojego szczepienia:
- Zostanie dokonana rejestracja nowego terminu szczepienia. Zostaniesz o tym poinformowany telefonicznie lub przez SMS.
- Zadzwoń na infolinię gminną i poinformuj koordynatora o zmianie terminu i miejsca Twojego szczepienia.
- Koordynator skontaktuje się z Tobą z potwierdzeniem zmiany terminu i formy transportu.
Jeśli zarejestrowałeś się bezpośrednio w punkcie szczepień i umówiłeś się na transport, ale podmiot rejestrujący musi zmienić termin Twojego szczepienia:
- Zostanie dokonana rejestracja nowego terminu szczepienia. Zostaniesz o tym poinformowany telefonicznie lub przez SMS.
- Punkt szczepień przekaże informację o zmianie terminu szczepienia do koordynatora gminnego.
- Koordynator skontaktuje się z Tobą z potwierdzeniem zmiany terminu i formy transportu.
Zmiana terminu na wniosek gminy
Jeśli zdarzy się sytuacja, że Twoja gmina nie będzie mogła zapewnić Ci transportu w terminie Twojego szczepienia:
- Koordynator gminny skontaktuje się z punktem szczepień i ustali nowy termin Twojego szczepienia. Zostaniesz o tym poinformowany.
- Koordynator dokona dla Ciebie nowej rezerwacji na transport i Cię o tym poinformuje.
Ważne!!!
Jeżeli z różnych przyczyn nie będziesz mógł skorzystać z już umówionego transportu – poinformuj o tym koordynatora gminnego, dzwoniąc na numer telefonu 604 108 858