
Inwentaryzacja źródeł ciepła w Gminie Walim – aktualizacja
Wójt Gminy Walim informuje, że ostateczny czas na zgłoszenie sposobu ogrzewania ustalono do 30 czerwca 2022. Dotyczy to tych źródeł ciepła, które pracowały przed 1 lipca 2021.
Jeśli urządzenie grzewcze zostało zainstalowane i uruchomione w budynku po tej dacie, zgłoszenia trzeba dokonać w ciągu 14 dni.
Obowiązkowi zgłoszenia źródła ciepła podlegają właściciele oraz zarządcy nieruchomości. Dotyczy on źródeł ciepła wykorzystywanych do ogrzewania budynku mieszkalnego, użytkowego oraz użyteczności publicznej.
Termin ten jest ostateczny i po jego upływie w przypadku braku złożenia deklaracji grozić będzie kara grzywny.
Link do ankiet >> http://www.dobrebudynki.pl/
Wójt Gminy Walim przypomina o obowiązku złożenia ankiet, dotyczących wykazania źródeł ciepła w budynkach i lokalach mieszkalnych.
UWAGA!!!
Termin składania ankiet, dotyczących źródeł ogrzewania budynków i lokali mieszkalnych, został przedłużony do 15 lutego 2022 r.
Szanowny Mieszkańcu!
W związku z obowiązkiem składania ankiet oraz nowymi programami dotacyjnymi, m.in. dla gmin objętych Funduszem Sprawiedliwej Transformacji) powstała również możliwość składania ankiet w systemie online.
Link do ankiet >> http://www.dobrebudynki.pl/
Informacje zawarte w ankietach są niezbędne do osiągnięcia dwóch celów.
Pierwszy cel wynika z podjętych przez Gminę Walim działań na rzecz pozyskania dla mieszkańców funduszy na nowe instalacje grzewcze w ich domach i mieszkaniach oraz poprawę stanu budynków.
Drugim celem ankiety, oprócz ustalenia Państwa potrzeb w zakresie modernizacji źródeł grzewczych i budynków, jest inwentaryzacja sposobu ogrzewania wszystkich budynków znajdujących się na terenie naszej gminy. Taki obowiązek nałożył na gminy i ich mieszkańców Samorząd Województwa Dolnośląskiego (Program Ochrony Powietrza przyjęty uchwałą nr XXI/505/20 z dnia 16 lipca 2020 r. Sejmiku Województwa Dolnośląskiego).
Realizacja obu powyższych celów prowadzonego badania ankietowego w sposób szczególny przyczyni się do możliwości zaplanowania działań samorządu na rzecz ochrony i poprawy jakości powietrza.
W związku z powyższym wypełnioną ankietę należy dostarczyć w terminie do 30 listopada 2021r. na jeden ze wskazanych sposobów:
- do Urzędu Gminy Walim ul. Boczna 9 – kancelaria
- e-mailem na adres: urzad@walim.pl; ( skan podpisanego dokumentu)
- Platformą E-puap
- pocztą na adres: Urząd Gminy Walim ul .Boczna 9, 58 – 320 Walim;
Ewentualne pytania można zadawać pod numerem telefonu 74 8494 353
Powyższe informacje nie będą udostępniane publicznie oraz osobom trzecim.
Ankieta budynki użyteczności publicznej
Foto:Pixabay