
Uwaga Rodzice! Zmiany w programie Dobry Start.
Program „Dobry Start” to inwestycja w edukację polskich dzieci. To 300 zł jednorazowego wsparcia dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny. Rodziny otrzymają świadczenie bez względu na dochód. Świadczenie dobry start przysługuje raz w roku na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia. Na dziecko niepełnosprawne, uczące się w szkole, świadczenie przysługuje do ukończenia przez nie 24. roku życia.
Od 1 lipca 2021 r. zmieniają się zasady składania wniosków o świadczenie „Dobry Start”.
Składanie wniosków będzie odbywać się tylko w formie elektronicznej, a obsługą w pełni zautomatyzowanego procesu, zajmie się Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
Wszyscy rodzice, od 1 lipca mogą, mogą składać wnioski online:
- przez profil zaufany
- przez Portal informacyjno-usługowy Emp@tia
- przez bankowość elektroniczną
- przez portal PUE ZUS.
Osoby, które nie mają profilu PUE, zapraszamy na spotkanie z ekspertem ZUS, który pomoże taki profil założyć. Spotkania odbędą się 6 i 13 lipca 2021 r. w godzinach od 9.00 do 14.00 w Punkcie Konsultacyjnym w Walimiu przy ul. Długiej 8 (obok Biblioteki)
Do rejestracji niezbędne będą dokumenty:
– dowód osobisty
– numer rachunku bankowego
– adres e-mail
Profil PUE ZUS można również założyć samodzielnie na stronie www.zus.pl
Więcej informacji pod numerem telefonu 22 560 16 00
Informacja Dobry Start – pomoc w Walimiu